RSS

Sprawozdanie z pracy dydaktycznej wychowawczej

indywidualnie portal


Temat: Spotkania z Małym Księciem


Małgorzata Kapłon

Spotkania z Małym Księciem. Wykorzystanie sztuki w pracy pedagogicznej z dziećmi


Książka ma charakter monograficzny i dotyczy stymulacji dziecka do poznawania, przeżywania i przetwarzania świata w ramach wychowania przez sztukę, zgodnie z ideą integracji oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym.

Przedmiotem opisanych w książce oddziaływań pedagogicznych (scenariusze sytuacji edukacyjnych oraz sprawozdania z ich przeprowadzenia) jest aktywność dźwiękowo-muzyczno-ruchowa, językowa i plastyczna dzieci, wywołana przez bodźce kinetyczno-ruchowe, wzrokowe i werbalne. Zabawy i działania twórcze powstały na podstawie książki ‟Mały Książę”. Adresatami publikacji są nauczyciele i studenci kierunków pedagogicznych (specjalności wychowanie przedszkolne, nauczanie początkowe, sztuka, język polski).

Pobierz darmowy fragment książki Spotkania z Małym Księciem

Oficyna Wydawnicza Impuls
Typ: eBook w formacie PDF
Rok publikacji eBook: 2009
Rok wydania papierowego: 2006
Objętość 152 strony
Cena: 20,00 zł
Wysyłka darmowa
Źródło: forum.dobreebooki.pl/viewtopic.php?t=5378



Temat: sprawozdanie
" />
">temat sprawozdań jest gorący , czy ja również mogłabym prosić o jakieś przykładowe sprawozdanie? kończę staz na n-la kontraktowego w przedszkolu, mój adres jagodzin@tlen.pl dzięki serdeczne

ale mówimy o sprawozdaniu na koniec roku z pracy dydaktyczno -wychowawczej a nie o sprawozdaniu za staż - żeby było jasne
jeśli chodzi o własnie takie na koniec roku -prześlę
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=84


Temat: Sprawozdanie
" />Podaję szblon wg. którego można opracować sprawozdanie

Ewaluacja pracy dydaktyczno- wychowawczej w grupie dzieci ......-letnich,
w roku szkolnym ...............
gr.........., nauczycielki: ............

1. Ogólne informacje na temat grupy .
2. Ewaluacja zestawu programów.
4. Analiza osiągnięć edukacyjnych dzieci .
5. Analiza Arkuszy Badań Dojrzałości Szkolnej 6-latków
6.Ważniejsze wydarzenia w grupie i statystyka .
7. Wnioski .
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=210


Temat: papiery a praca nauczycielki(??)
" />Pracy papierkowej jest dość sporo. Co miesiąc należy napisać plan pracy dydaktyczno - wychowawczej, prowadzi się karty obserwacji dziecka - które wypełnia sie najczęsciej trzy razy w roku (zależy od przedszkola), dodatkowo pisze się różne sprawozdania, zestawienia tak przynajmniej jest u mnie. Głowa do góry !!!Dasz radę!!!POWODZENIA
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=283


Temat: ocena pracy nauczyciela
" />Witam!
JAK CZĘSTO NAUCZYCIEL MOŻE BYĆ OCENIANY ?
Brak uregulowań. Musi być jedynie spełniony warunek, aby od poprzedniej oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego upłynął co najmniej rok.
Zobacz sobie to rozporządzenie może pomoże.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)
z dnia 28 lipca 2009 r.
zmieniajĂ ce rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela,
trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniajĂ cego.
Bardziej szczegółowo:
UWARUNKOWANIA PRAWNE
1. Ustawa o systemie oświaty - art.4
2. Ustawa Karta Nauczyciela - art. 6 i 6a, art.42
3. Rozporządzenie MEN z 2.11.2000 w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego - Dz. U. nr 98/2000.
4. Rozporządzenie z 15.10.2001- Dz. U. 131/2001, zmieniające Rozporządzenie MEN z 2.11.2000 w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny nauczyciela,........
U mnie w szkole n-le składają 2 razy w roku tzw. sprawozdania z pracy dydaktyczno-wychowawczej i z tego dyrektor korzysta.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=11932


Temat: Sprawozdanie wychowawcy z pracy dydaktyczno - wychowawczej
" />Witam wszystkich. Mam problemik. Potrzebuję przykładowego sprawozdania wychowawcy z pracy dydaktyczno wychowawczej dla klasy 1 i zerówki. Od niedawna pracuję w szkole, mam klasy łączone i jeszcze nie bardzo wiem w jakiej formie się to pisze. Z góry dzię kuję za pomoc. Podaje maila prochiza@op.pl
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=11093


Temat: sprawozdanie z pracy wychowawczo-dydaktycznej
" />witaj wiolka. Sprawozdanie z pracy dydaktyczno - wychowawczej nie jest trudne;) piszesz po prostu to co realizowałaś w jakimś tam okresie czasu ujmując poszczególne obszary edukacyjne ( co w każdym zostało zrealizowane) ustosunkowanie się do rocznego zadania itp. Możesz też opisać wywiązanie się z dodatkowych czynności.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=10062


Temat: Pytania na rozmowę kwalifikacyjna na nauczyciela kontraktowe
" />Wszystko zależy od dyrekcji i opiekuna. Mogą zapytać np. o dokumenty regulujące pracę szkoły, stosowane przez Ciebie metody aktywizujące, formy pracy z uczniami, środki dydaktyczne, jeśli byłaś wychowawcą klasy - to np. o sukcesy i porażki wychowawcze. O doskonalenie zawodowe - czy coś robiłaś w tym kierunku.
W zasadzie - tak mi się wydaje - pytania będą dotyczyły w głównej mierze tego, co napisałaś w sprawozdaniu. Chyba żadnych pytań z kosmosu na takiej rozmowie być nie powinno. Ale jak napisałam wcześniej - wszystko zależy od dyrekcji i opiekuna.
Swoją drogą możesz podpytać opiekuna, czego możesz się spodziewać na rozmowie. Powodzenia!
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=10460


Temat: braki formalne
" />Kaju, ja pisałam tylko na stronach tytułowych do poszczególnych punktów
np.:

Opis i analiza realizacji wymagań,
o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia
1 grudnia 2004 r.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

i przeszło.

W kazdym paragrafie miałam po kilka działań, ale tytuły posałam z pominieciem określeń opis i analiza czy sprawozdanie
dokładnie tak jak napisała sylvia1
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=3200


Temat: Zerówka
" />Witam!
Wielkie, przeogromne dzięki za wszyściutkie porady.
Na początku człowiek czuje się ja bombardowany lawiną kamieni. Uderzających z każdej strony. Ale brnąc coraz głębiej krok za krokiem jakoś w miarę ruchu jest coraz wyraźniej, lżej.
Wydaje mi się, że posiadam już papierki potrzebne do do codziennych zajęć. Mam problem z dokonywaniem "obserwacji" i przechodzeniem do "diagnozy". To znaczy chciałabym się uprzejmie zapytać o kryteria jakie zawierają Wasze "karty do oceny" dzieci. Jak to wygląda? Poszukując inspiracji dogrzebałam się do wersji tabelkowych gdzie wpisuje się przy wymienionej sprawności moją jej ocenę. Ale jest to dla mnie dość subiektywne.
Ciekawi mnie również to "sprawozdanie z działalności dydaktyczno - wychowawczej". Jeśli można prosić o bliższe szczegóły to bardzo, bardzo proszę.
A moja dyrekcja stwierdziła, że ja jako wykwalifikowany pracownik mam wiedzieć co jest mi w pracy potrzebna i mam to dostarczyć, w innym wypadku ONA coś wymyśli. Więc wole poszukać czegoś co by uszczęśliwiło dyrekcję oraz nie przyprawiło mnie o stan zawałowy.
Pozdro
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=10801


Temat: Dyplomowany 8.2.4 f - czy opisujemy nagrody?
" />Kidy robiłam swoją teczkę, podobnie jak wiekszość, myslałm, że nnie ma sensu zamieszczać nagród dyrektora. Dzień przed złożeniem dokumentacji udałam się do zaprzyjaźnionej pani ekspert i ta poradziła mi by koniecznie "dorobić"czwarty pkt f. Jednak nagrody dyrektora potraktowałam nieco inaczej, tzn, nie jako mój sukces, ale jako uwieńczenie owocnej pracy, która została dostrzeżona przez dyrektora, a nagroda była tego potwierdzeniem. Wszkże pracujemy dla sukcesów dydaktycznych, wychowawczych a nie dla nagród. I to szczególnie podkresliłam w bardzo skromnym sprawozdaniu z tego punktu.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=4614


Temat: sprawozdanie
" />mam prośbe czy ktoś mógłby mi udostepnić sprawozdanie na koniec roku z pracy dydaktyczno-wychowawczej w grupie 4- latkow? pierwszy raz coś takiego piszę i nie wiem jak się do tego zabrać?
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=215


Temat: sprawozdanie
" />dziewczyny czytajcie uważnie - ten post nie dotyczy sprawozdań na zakończenie stażu tylko na zakończenie roku -z pracy dydaktyczno-wychowawczej
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=84


Temat: sprawozdanie
" />przepraszam "zjadłam" małpę podaję jeszcze raz mój adres
lucia00@op.pl
Podkreślam - chodzi mi o sprawozdanie na koniec roku z pracy wychowawczo- dydaktycznej
z góry serdecznie dziękuję
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=84


Temat: sprawozdanie
" />Witam!Jeśli to nie problem to ja również proszę o takie sprawozdanie z pracy dydaktyczno-wychowawczej.Dzięki Pozdrawiam!!
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=84


Temat: sprawozdanie
" />Ja również chciałam prosić o przykładowe sprawozdanie z pracy dydaktyczno-wychowawczej. Z góry bardzo dziekuję za pomoc. podaję mój adres dosia_m@wp.pl Pozdrawiam
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=84


Temat: sprawozdanie
" />Bardzo prosiłabym o przykładowe sprawozdanie z pracy dydaktyczno wychowawczej podsumowującej rok przedszkolny dla grupy 3-latków.
Z góry serdecznie dziękuje.
malina9@tlen.pl
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=84


Temat: roczne sprawozdanie z pracy
" />Koleżanki - pomóżcie. jestem nowa w tej branży, potrzebuję przykładowego rocznego sprawozdania z pracy dydaktyczno- wychowawczej. Mój adres: fewa_@poczta.onet.pl
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=505


Temat: Sprawozdanie
" />śledząc ten temat myślę, że chciałybyście gotowce.
Takie opracowanie wg jakich punktów ma się pisać sprawozdanie podsumowujące z pracy dydaktyczno-wychowawczej powinno być wykonane przez radę pedagogiczną wspólnie z dyrekcją. Z góry wiadomo wtedy jak i co pisać
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=210


Temat: sprawozdanie
" />witam
pilnie potrzebuje sprawozdania z pracy dydaktyczno wychowawczej dla 6-latkow na II półrocze/bede bardzo wdzieczna /pozdrawiam ala
e-mail: photo777@wp.pl
Źródło: wychowanieprzedszkolne.pl/forum/viewtopic.php?t=630


Temat: Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością a awans zaw.
" />Nie jestem pewna, czy to dobre miejsce na ten temat, ale chciałabym spytać, czy ktoś z Was prowadząc zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze przechodził przez procedurę awansu zawodowego nauczyciela.
Sama jestem w takiej sytuacji i nie twierdzę, że przychodzi mi to lekko. Mam wiele obaw i wątpliwości. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze prowadzę już 5 rok. Moje odczucia... im dłużej pracuję tym mniej wiem... Cały czas szukam skutecznych sposobów oddziaływania, możliwych do wykorzystania atrakcyjnych metod i środków wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju moich podopiecznych (wszyscy z głęboką niepełnosprawnością, mpdz, epilepsą, uszkodzeniami wzroku).
Własny warsztat pracy tworzyłam niemal od podstaw (czterech pustych ścian) i do wszystkiego dochodziłam małymi kroczkami zaczynając od szkolenia w Orzeszku, a w tym roku skończyłam już SI i uczestniczę w szkoleniu INPP z diagnozy i terapii opóźnienia neurorozwojowego met Sally Godard. Ciągle brakuje mi wiedzy z zakresu rehabilitacjii i neurologii. Przydałaby się więc jeszcze 5-letnia fizjoterapia lub rehabilitacja ruchowa, ale obawiam się, że to już będzie ponad moje siły. Praca z dzieciakami nauczyła mnie pokory. Wiem że jej efekty są trudno zauważalne, a często też niewspółmierne z podejmowanym wysiłkiem. Tu nie możemy przecież liczyć na jakieś spektakularne sukcesy. Jednak nawet niewielkie osiągnięcia rozwojowe dzieci, ich radość z udziału w zajęciach i przeciwdziałanie poczuciu osamotnienia i bezradności rodziców to według mnie korzyści daleko wykraczające poza te, które wynikają jedynie z nastawienia na osiąganie celów dydaktycznych. Cała procedura awansu odstaje od mojego wyobrażenia o pracy z dzieckiem z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. W mojej pracy nie jest mi przecież potrzebna wszechstronność i wszechobecność w środowisku lokalnym, ale wąska specjalizacja (jeśli oczywiście chce się coś robić dobrze).
Stąd też mam wiele obaw, wątpliwości i wewnętrznych rozterek. Napiszcie, proszę, jak sobie radziliście z procedurą awansu zawodowego. Sama właśnie skończyłam staż na mianowanego. Przedstawiłam już sprawozdanie w szkole. Mam wątpliwości odnośnie prezentacji dorobku zawodowego przed komisją egzaminacyjną.
Pozdrawiam serdecznie - Gosia M.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=11454


Temat: przedszkole
" />Czeczotka - sprawozdanie, które opublikowała Bobi jest właśnie w tej chwili najczęściej czytanym artykułem, mnie osobiście się podoba taka forma podsumowania pracy wychowawczo - dydaktycznej.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=5219


Temat: Sprawozdanie dyrektora
" />Sprawozdanie obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej szkoły
z uwzględnieniem wyników mierzenia jakości pracy szkoły
oraz programu rozwoju szkoły

Charakterystyka szkoły
opisujemy miejscowość, szkołę, krótki rys historyczny, lokalową,
uczniowie, klasy
Baza lokalowa
rozwój na przestrzeni trzech lat

zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne
ilość, organizacja, udział młodzieży
kadra pedagogiczna
wykształcenie, przygotowanie do nauczania przedmiotów
stopień awansu

podnoszenie kwalifikacji przez nauczycieli
jakość, przydatność do specyfiki prowadzonych zajęć
aktualne formy uczestnictwa

Rozwój szkoły, organizacja i przebieg kształcenia, wychowanie i opieka.

promocja szkoły w środowisku
np. wspólpraca nauczycieli i uczniów z gazetami,

wspólpraca z instytucjami i innymi organiazcjami
oragan prowadzący
inne szkoły
policja, straż pożarna , OSP
zakłady pracy
kluby sportowe, SKS, związki
PCK, LOP, LP, ZHP,
parafia
Towarzystwa lokalne i organizacje
itp
samorzad uczniowski
inne organizacje uczniowskie, lub skupiajace uczniów działajace w szkole (ZHP, LOP, PCK, itd.)

Promocja uczniów i efektywność kształcenia.

Osiągnięcia uczniów.
w tym osiągnięcia sportowe

realizacja celów wychowawczych- zadań programu wychowawczego skierowanego do uczniów
udział w akcjach ogólnopolskich , środoiskowych i lokalnych, spotkania z ciekawymi ludźmi
organizacja imprez szkolnych,
wycieczek,
organizacja czasu wolnego uczniów
rozwijanie zainteresowań
Szkolny System Oceniania-jego przydatność na gruncie szkoły, ewaluacja, wnioski

Nadzór pedagogiczny
Badanie wyników nauczania
Mierzenie jakości pracy szkoły w wybranych obszarach
analiza egzaminów zewnętrznych

mocne strony
słabe strony

wnioski do dalszej pracy

...jak widać, jest sporo punktów, ale to podstawa wyjściowa,> Nie zapominajmy o programie rozwoju szkoły, który należy traktować podobnie, jak plan rozwoju nauczyciela, i ująć zaplanowane w nim zadania np:

Zadania szkoły:
Doskonalenie i podnoszenie efektów pracy dydaktycznej,
Unowocześnianie i wzbogacanie oferty i działalności dydaktycz-no-wychowawczej, szczególnie w zakresie prowadzonych zajęć pozalekcyjnych oraz stosowania technologii komputerowych,
Organizowanie uczniom wszechstronnej pomocy i opieki,
Zwyczaje i tradycje,
Wzbogacanie tradycji i obrzędowości szkoły,
Unowocześnianie bazy szkoły,
Popularyzowanie działalności szkoły, organizacja współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

jeśli któreś z nich występują, przenosimy je wyżej
Dopisujemy takie obszary, które ujete są w Waszych planach rozwoju placówki

mówiłem, bułka z masłem
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=3645


Temat: Zawarcie umowy opiekuna stażu z n-lem stażystą
" />szukałam dla koleżanki i znalazłam takie


Kontrakt
zawarty pomiędzy
NAUCZYCIELEM STAŻYSTĄ a OPIEKUNEM STAŻU.


Strony zawierające kontrakt:

.....................................– Nauczyciel stażysta
.....................................– Opiekun stażu


Czas trwania kontraktu - ......................................................


Miejsce realizacji kontraktu –......................................................





Zakres zadań:
Zadania nauczyciela stażysty Zadania opiekuna stażu
Napisanie planu rozwoju zawodowego na okres stażu ,

Systematyczne uczestnictwo w spotkaniach z opiekunem stażu oraz innych organizowanych przez opiekuna.
Uczestnictwo w działalności rady pedagogicznej i WDN.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli oraz prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu.

Doskonalenie zawodowe oraz analiza własnych osiągnięć.
Gromadzenie dokumentacji z przebiegu stażu,
Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Pomoc przy napisaniu planu rozwoju zawodowego na okres stażu ,
Sukcesywna pomoc w zapoznawanie stażysty z dokumentacją szkolną, przepisami prawa oświatowego.
Prowadzenie zajęć dla stażysty, uczestniczenie w zajęciach otwartych innych nauczycieli.
Omawianie zajęć i konsultowanie z zakresu bieżących problemów zawodowych.
Pomoc w analizowaniu własnych osiągnięć zawodowych.
Pomoc w gromadzeniu dokumentacji z przebiegu stażu.

Opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego.




Warunki kontraktu:
1. Strony zawierające kontrakt zobowiązują się do przestrzegania zawartych w nim ustaleń.
2. Modyfikacja zawartych w nim ustaleń możliwa jest jedynie za zgoda zainteresowanych stron.
3. Strony zawierające kontrakt zobowiązane są do dyskrecji, wzajemnego zaufania i szacunku.
4. Podstawą wzajemnych kontaktów jest doradztwo.






............................................................... ...............................................................
podpis nauczyciela stażysty podpis opiekuna stażu


i jeszcze takie:
Rolą opiekuna stażu nauczyciela starającego się o zdobycie następnego stopnia awansu ( nauczyciela kontraktowego, nauczyciela mianowanego) jest wprowadzenie młodego nauczyciela w arkana pracy dydaktycznej i wychowawczej, a także przybliżenie mu sposobu pracy szkoły. Pierwszym dokumentem, który powinien powstać, aby współpraca przebiegała sprawnie i była oparta o jasne zasady jest kontrakt między opiekunem, a stażystą.
KONTRAKT– UMOWA


1.Strony zawierające kontrakt:

............................. – nauczyciel stażysta
............................. – opiekun stażu

2. Czas trwania kontraktu – ...........................

3. Miejsce realizacji kontraktu – ...........................

4. Zakres zadań:


Zadania nauczyciela stażysty.

1.Analiza „zasobów własnych”.
2.Napisanie Planu Rozwoju Zawodowego na okres stażu.
3.Systematyczne uczestnictwo w spotkaniach instruktażowych i konsultacyjnych z opiekunem stażu.
4.Uczestniczenie w działalności Rady Pedagogicznej.
5.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.
6.Przygotowanie i prowadzenie
co najmniej jednego zajęcia otwartego w miesiącu.
7.Gromadzenie dokumentacji z przebiegu stażu.
8.Napisanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego

Zadania opiekuna stażu.

1.Pomoc w dokonaniu analizy „zasobów własnych”.
2.Pomoc w napisaniu Planu Rozwoju Zawodowego na okres stażu.
3.Sukcesywne zapoznawanie stażysty z organizacją pracy szkoły, dokumentacją
i przepisami BHP.
4.Zapoznanie stażysty z formami pracy Rady Pedagogicznej.
5.Prowadzenie zajęć otwartych dla stażysty oraz organizowanie hospitacji dowolnych lekcji
u wybranych nauczycieli.
6.Omawianie zajęć i konsultacje
z zakresu bieżących problemów zawodowych.
7.Hospitowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez stażystę.
8.Pomoc w gromadzeniu dokumentacji i opracowaniu sprawozdania.
9.Opracowanie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela stażysty.
10.Udział w posiedzeniu komisji kwalifikacyjnej.

5.Warunki kontraktu:

•Strony zawierające kontrakt zobowiązują się do przestrzegania zawartych w nim ustaleń.
•Modyfikacja ustaleń zawartych w kontrakcie możliwa jest za zgodą obu zainteresowanych.
•Strony zawierające kontrakt zobowiązują się do dyskrecji, wzajemnego zaufania i szacunku.
•Podstawą wzajemnych kontaktów jest doradztwo. Wyklucza się ocenianie i krytykę.
•Uprzedzamy o odwołaniu spotkania bądź zmianie terminu.
•Nie spóźniamy się na spotkania.


.......................................................................... ............................................... / podpis stażysty/ / podpis opiekuna stażu/

...............................
/ miejscowość, data/



oczywiście jeszcze raz podkreślam, że to nie moje-znalazłam gdzieś w necie
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=4032