RSS

sprzęgła hydraulicznego Schemat

indywidualnie portal


Temat: Wyciek płynu ze sprzegła
Witam.
w sobote odebralem samochod od mechanika po wymianie rozrzadu. przejechalem ok 8 km i spostrzeglem ze pedal sprzegla bardzo sie obnizyl i ze wysprzegla tuz przy samej podlodze. Jak dojechalem do domu, to juz nawet nie odbijal do normalnego poziomu, tylko zostawal tak w polowie. nastepnego dnia probowalem dolac plynu dot4 do ukladu sprzegla, chociaz w instrukcji twierdzili zeby nigdy nie otwierac zbiorniczka??? Po dolaniu popompowalem troche sprzeglem, plynu w zbiorniczku zaczelo ubywac ale z kolei pokazaly sie plamy z plynu pod samochodem, a pedeal sprzegla jak byl tak byl taki sam. Nie wiecie moze koledzy co moglo nawalic i czy ktos ma moze jakis schemat ulkadu hydraulicznego sprzegla ??? silnik 2.1 td

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=2009



Temat: Problemy ze skrzynią biegów
Schemat sprzęgła hydraulicznego (z mojego auta)
http://img63.imageshack.us/img63/4706/hydrauliczne.th.jpg

Schemat sprzęgła na linkę

http://img705.imageshack.us/img705/1792/linkam.th.jpg

Pozdrawiam :)

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=8279


Temat: schemat działania rozdzielacza c-330
Witam,
poszukuje schematu działania rozdzielacza hydraulicznego pod siedzeniem. Poniewaz ostanio zamontowałem tura i podłaczyłem pod wyjscie zewnetrze z tego rozdzielacza i wszystko niby działa, podnosi ładnie pieknie. Tylko że nie opuszcza tzn opuszcza ale w tej samej pozycji co podnosi tylko trzeba wyłaczyc pompe sprzegłem lub dzwignią. Mniejwiecej tak to wyglada:
http://img52.imageshack.us/img52/2587/rozdzielacz.th.jpg

i tu jest moje pytanie czy działą on poprawnie, bo takie rozwiazanie jest dosc niepraktyczne i rozważam podpiecie go do rozdzielacza na błotnik, choć chciałbym tego uniknac bo wiadomo,zawsze gdzies przeciekac bedzie i zaraz bedzie cały błotnik w oleju.
za pomoc z gory THX
pozdrawiam.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=23958


Temat: Fendt serii 600 LS DuoSpeed

To sie nazywa turbomatik i masz wrażenie że jedziesz jakby automatem. Chodzi w tym o to ze do bodajże 1500 o/min sprzęgło działa z poślizgiem przez co nie ma szarpania takiego no i sprzęgło mniej dostaje. Możesz wrzucić najwyższy bieg puścić sprzęgło o ciągnik będzie stał w miejscu aż nie zaczniesz dodawać gazu wtedy zacznie sie powoli rozpędzać do swojego v max. Przydatne w transporcie i w ogóle bo lepiej ciagnik rozbujać i nie trzeba tak biegami machać. A schemat tego działania masz tam na jednym obrazku co podałeś ten link działa to na zasadzie dwóch turbin jedna połączona z silnikiem(za sprzęgłem) a druga ze skrzynią i ta pierwsza przez olej napędza tą druga. przy tych wyższych obrotach mają one dopiero tą samą prędkość obrotową. Uważam to za bardzo dobre, wytrzymałe i niesamowicie podnoszące komfort pracy urządzenie dlatego polecam:)


Jeśli chodzi o Turbomatic to dobrze to opisałeś ale niestety na tym schemacie Turbomatic napędza tylko WOM. Przekazanie napędu do skrzyni biegów jest hydrostatycznie tzn poprzez pompę olejową i silnik hydrauliczny. Tak jak widać na schemacie od przodu silnika na wale korbowym zamocowana jest pompa olejowa a przy skrzyni biegów silnik hydrauliczny. Po prostu jak zwiększamy obroty silnika zwiększa się wydatek pompy a co za tym idzie silnik hydrauliczny przekazuje większe obroty na wałek napędowy skrzyni biegów. Wiadomo mechaniczna skrzynia biegów jest potrzebna żeby zapewnić odpowiednie przełożenia do poszczególnych prac.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=6275


Temat: Przedni WOM w Ursusie 904
ten boczny wom to dokładnie sam niewiem jak działa bo nieużywałem nigdy tego. Gdzieś mam cały schemat to wkleje go i sie pomyśli czy da sie z tego coś zrobić. <_<



lipa bo niemoge znaleźć tego schematu ale sie conieco dowiedziałem.
WOM boczny ma dwie prędkości (540/1000 obr/min) lecz zalecana jest prędkość 1000 niby ze względu na wytrzymałość przekładni. końcówka jest na na 21wpustów. Wom ten posiada sprzęgło i prawdopodobnie jest uruchamiane tą samą dźwignią przy kierownicy co wom tylny. Wyjście wałka umieszczone jest tuż obok pompy hydraulicznej pod kwadratową pokrywką z okrągłym wypukleniem.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=15451


Temat: Dotyczy ładowania zasobnika c.w.u.
Dzisiaj tak sobie myślałem o twoim problemie, i tak mi się wydaje że zostały połączone dwa różne rozwiązania hydrauliczne. Wczoraj pisałem że danie zaworu zwrotnego na powrocie z zasobnika na sprzęgło nic nie da, myliłem się powinno pomóc. Wczoraj pomyliły mi się kierunki przepływu wody. Krzysio_sr ma racje że można wstawić jeszcze jeden zawór trójdrogowy przy powrocie zasobnika ale to dodatkowy koszt. Świerzbi mnie żeby Ciebie zapytać po co zamontowałeś to sprzęgło hydrauliczne? Tak dla ciekawości przesyłam Ci link do strony gdzie są rozrysowane typowe schematy układów kocioł gazowy-stało palny. Ciebie interesuje podpunkt 3 schemat 6.
http://www.dobregrzanie.com/infr_artykuly.php#03_urWcSh
Tylko że tyczy to się kotłów z nie wbudowanymi zaworami trójdrogowymi, i trochę innymi rozwiązaniami i potrzebami.

Teraz zobaczyłem, co mają dwa obiegi grzewcze do oporów pompy w piecu przecież w momencie pracy kominka czy też wyłączonym ogrzewaniu piec można automatyką kominka zablokować .
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1391575.html


Temat: Dotyczy ładowania zasobnika c.w.u.
nie mogę odszukać schematu hydraulicznego tego kotła , zobacz po której stronie zasilania czy powrotu jest zainstalowany zawór 3d wewnętrzny coś mi przyszło na myśl, zobacz czy jest zainstalowany wewnątrz jakikolwiek by-pass zrób jakieś zdjęcie najlepiej.
wg mnie problemem jest pompa kotła gazowego która zainstalowana jest na powrocie a oba powroty są spięte tuz przed pompą powoduje to zasysanie powrotu niezależnie przez dwa obiegi CWU i CO. Zasysanie przez obieg CO jest spowodowane właśnie sprzęgłem jedynym rozwiązaniem jest założenie elektro-zaworu na linii powrotu CO do kotła gazowego pomiędzy kotłem i sprzęgłem i wysterowanie go z automatyki kotła gazowego linią "grzej na CWU" .
Z drugiej strony nigdy bym w tym układzie nie włożył zawodu 3d porostu na linii wymiennika kominka dał bym drugą pompę wysterowaną z automatyki kominka tak właśnie zrobiłeś wstawiając pompę nr5 "albo jedna pompa i zawór 3d albo 2 pompy" no chyba że to jakiś sens którego ja nie ogarniam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1391575.html


Temat: Rysunek schematyczny skrzyni biegów od ciągnika ursus C-330
Proszę powinno być dobre



Schemat układu napędowego ciągnika Ursus C-330:1-3-kolejne przełożenia, 4-dwustopniowe sprzęgło główne, 5-stopniowa skrzynia przekładniowa, 6-dwustopniowy reduktor, 7- przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym, 8- zwolnica walcowa, 9-koło napędowe, R- przełożenie wsteczne, I-pierwszy stopień reduktora, II-drugi stopień reduktora, H- napęd pompy hydraulicznej, WN- niezależny napęd WOM-u, WZ- zależny napęd WOM-u, Źródło: Opracowanie własne na podstawie Nowacki T . Mechanizacja rolnictwa, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa 1982.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1682062.html


Temat: schemat instalacji proszę o opinie
Nowego, gotowego schematu nie przedstawię. Ale naniosłem poprawki na Twój schemat. Jeśli będzie - jak piszesz - kocioł na miał to pewnie i tak w kotle będzie wilgoć od namoczonego miału więc wtedy zabezpieczenie temperaturowe powrotu które naszkicowałem na schemacie nie ma większego sensu.

Dla kotła gazowego można dołozyć pompę z termostatem przylgowym, ale tylko wtedy, gdy ciepło z kotła bedzie mogło przejść na obieg grzejnikowy przy wyłaczonej podłogówce. Tak jest na schemacie. W przeciwnym przypadku należy zamontować sprzegło hydrauliczne (polecam najlepiej od razu założyć że trzeba bedzie sprzęgło hydrauliczne)


Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1362299.html


Temat: instalacja C.O do sprawdzenia ga/podloga/kaloryfer
Jeżeli kocioł ma wbudowaną pompę to nic więcej nie potrzebujesz.
Trochę więcej wiary w siebie.
Czy widzisz podobieństwo do swojego schematu ?
Tutaj "trzeciej" pompy nie widać.
Jeżeli zdecydujesz się na "gmatwanie" tego schematu to na pewno skończy to się dodatkową pompą i sprzęgłem hydraulicznym.

ps. Lepiej zastanów się nad "konkretnym" sterowaniem tego układu.
Ten z obrazka jest "konkretny" ale drogi.
Potrafi na "zamówienie" podłogówki lub grzejników włączyć pompę w kotle.
Przy braku "zapotrzebowania" na ciepło - wyłączy kocioł.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1663895.html


Temat: Sprzęgło - Premacy
Witam.

Szukałem na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na następujące pytania.

Dziś zauważyłem ze po wciśnięciu pedału sprzęgła słychać stukanie, odgłos jest cykliczny dodając gazu na wciśniętym sprzęgle częstotliwość stuku wzrasta.
Pojeździłem trochę i sprawa jest o tyle dziwna ze raz stuka raz nie.
Czy ktoś miał podobny objaw? Czy to jest łożysko dociskowe, czy może jakiś inny element ?
Jeżeli sprzęgło jest hydrauliczne czy wystarczy je odpowietrzyć, dolać płynu ?

A jeżeli cały komplet docisk sprzęgło itp... to gdzie i jakie najlepiej kupić?
Czy ma ktoś jakiś schemat budowy? I co ile średnio się wymienia, chodź pewnie nie ma tu zasady.

Myślę ze wyczerpałem pule pytań na temat sprzęgła.

Z góry dziękuje zainteresowanym.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65733


Temat: Plany silnika i innych układów - wyciąĂ‚Â…gniąĂ‚‚śĂ‚źte z wojska
" />Dorwałem ostatnio stare plansze dot. silnika i wszelkich układow samochodu GAZ69 (kiedys tajne:) Oczywiście od razu złapałem za aparat i zrobiłem ich reprodukcje -wprawdzie to nie warszawa, ale silnik i insze układy sąĂ‚Â… takie same.
Jeśli ktoś potrzebuje coś takiego to mogę wrzucić na eftepa -tylko krzyczcie ktore plansze, bo jest tego 111 MB a ciężko zmniejszyć (małe literki i nie będzie nic widać).

Takie sąĂ‚Â… tytuły poszczegolnych plansz:

1. Widok ogolny;
2. Podwozie i organy kierowania
3. Silnik (przekroj poprzeczny)
4. Silnik (przekroj poprzeczny);
5. Mechanizm korbowy;
6. Układ smarowania silnika;
7. Układ smarowania silnika;
8. Układ chłodzenia silnika;
9. Podzespoły układu zasilania;
10. Gaźnik;
11. Sprzęgło;
12. Skrzynia biegow;
13. Skrzynka rozdzielcza;
14 Wały napędowe;
15. Tylny most napędowy;
16 Przedni most napędowy;
17 Zawieszenie;
18. Mechanizm kierowniczy;
19. Hydrauliczny napęd hamulcow, hamulec przedniego koła;
20. Hamulce tylnego koła i hamulec ręczny;
21. Schemat instalacji elektrycznej;
22. śśrodła prąĂ‚Â…du;
23 Układ zapłonowy;
24. Nadwozie, ogrzewanie i wentylacja;
25. Tablica smarowania.
Źródło: lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=3206


Temat: [Hyundai H100] Oporne wrzucanie biegów część kolejna
" />Żybis, jak łatwo się domyślić - układ sprzęgła jest hydrauliczny. Napisałem, że go na nowo zalewałem i odpowietrzałem, tak jak zrobił to Młody. Myślę że linki nie dałbym rady odpowietrzyć

tak jak napisał columbo1-67 układ dla hamulcy i sprzegła jest wspolny, ale precyzując: wspolny jest tylko zbiornik wyrównawczy tych układów.
Nie mam takich schematów... swoją drogą ma to pytanie coś wspólnego z oporną skrzynią biegów?

Żybis, Pedał sprzęgła bierze bardzo szybko, teraz podciągnąłem tak, żeby brał nieco pozniej. Sprzęgło chodzi w wyniku tego ciężej, łapie nieco później, jednak 1 i 2 bieg jak sie zacinały, tak się zacinają.

KenoBi, Tak właśnie planuję zrobić. Napisałem jednak, aby dowiedzieć się waszych pomysłów na przyczynę tego zacinania się no i czy jest tam jakiś regulator tej linki itp.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=8048


Temat: Pilnie - potrzebuje pomocy !!! ... i ksiazki !!!

Ta usterka zdarzyla sie podczas jazdy, zaczel pikac ten sygnal i juz nie moglem biegu wbic, spalilo ten bezpiecznik... i nie slychac tej pompki do cisnienia. Co mozna jeszcze posprawdzac... ???



Zobacz czy pompa ciśnieniowa nie jest spalona. Przewody doprowadzające prąd do pompy. Może przepalił się na styku i zrobił zwarcie do masy. Także mogły skączyć się szczotki w tej pompie. Można też sprawdzić czy jest płyn hydrauliczny w układzie od sprzęgła. Może tak być że padła pompa bo płyn dawno nie był wymieniany. A jaki ma przebieg Żaba?
A jaką wartość w amperach ma bezpiecznik który padł?
Jak chcesz to mogę przesłać schematy elektryczne żąby ale od rocznika 2001.

Jak masz możliwość wyciągnięcia tej pompy to ją wymontuj i sprawdz dokładnie.
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=5156


Temat: Sprzęgło - projekt
a tak wracając do tematu...
mam sprzęgło wielotarczowe cierne mokre, które jest regulowane hydraulicznie. Szukam jakichś rozwiązań uszczelnienia go (tak żeby mi nic nie ciekło i zachowane było dostarczane ciśnienie (póki co nie umiem liczyć strat ciśnienia ). Ktoś ma jakieś pomysły?.. jakieś schematy?
Źródło: www2.samorzad.p.lodz.pl/forum/viewtopic.php?t=8376


Temat: Volkswagen Constellation
" />Titan Tractor 4x2 19.320

Silnik
Rzędowy,szescio cylindrowy(ISC 315) z turbosprezarką i chłodnicą powietrza doładowujacego,sterowany elektronicznie bezposredni wtrysk paliwa typu common-rail.Norma emisji spalin Euro3
Pojemnosc skokowa 8270cm3
Moc-238kW/320KM przy 2000obr/min
Maks. moment obr. 1288Nmprzy 1300-1600obr/min

Napęd
Sprzegło: suche sprzegło jednotarczowe o srednicy 430mm,ze wspomaganiem pneumatycznym i hydraulicznym sterowaniem
Skrzynia biegow: mechaniczna ZF 16 S 1650 bez wspomagania,przekładnia głowna 4-biegowa z dwubiegowym reduktorem i przekładnia zdwajajacą,schemat zmiany biegow podwojne H,16 biegow do przodu,2 biegi wsteczne

Układ jezdny,podwozie
Ciagnik siodłowy 4x2,rama podłuznicowa z przyspawanymi belkami poprzecznymi,kabina dalekobiezna wysoka z wyposazeniem dla jednego kierowcy,instalacja elektryczna 24-woltowa.
Z przodu sztywna oś Meritor MFS-13 z resorami parabolicznymi,amortyzatorami hydraulicznymi,stabilizatorami poprzecznymi,maks. nacisk osi 6,1t. Z tyłu oś sztywna Meritor RS 23-165.Dwa miechy zawieszenia pneumatycznego,stabilizator poprzeczny maks. nacisk osi 11t,włączana blokada mechanizmu rożnicowego,oś hipoidalna

Układ hamulcowy
Pneumatyczny dwuobwodowy,z przodu i z tyłu hamulce bebnowe, modulator hamowania.Hamulec silnikowy,sprezynowy hamulec postojowy działajacy na os tylnia.

Wymiary
Długosc/szerokosc/wysokosc--6085/2507/3359mm
Rozstaw osi -- 3560mm
Masa własna--6710kg
Dopuszczalna masa całkowita--16 000 kg
Pojemnosc zbiornika 480l
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1523


Temat: Betonomieszarki i pompy do betonu
" />Witam. Trafiła mi się praca na studiach w tematyce betonomieszarek, a niestety nic nie miałem z tego zakresu, bo doktor jest z innego kierunku Szukam informacji na temat napędu mieszalnika i jego budowy. Szukałem w książkach (totalnie nic) i w internecie informacji i nie znalazłem nic konkretnego więc zwracam się z prośbą. Narazie mam do zrobienia schemat kinematyczny napędu betonomieszarki. Z tego co zauważyłem, to najpopularniejszym rozwiązaniem jest napęd pompy hydraulicznej od odsilnikowej przystawki odbioru mocy, z pompy na silnik hydrauliczny i poprzez przekładnię na wał mieszalnika. Nie wiem dokładnie jak to jest skonstruowane. Mianowicie:
1. czy mieszalnik może być napędzany odsilnikową przystawką odbioru mocy, czy również od skrzyni biegów i dlaczego
2. jak przebiega napęd od POM do pompy hudraulicznej (wał z przegubami kardana?)
3. czy stosowano/stosuje się napęd mechaniczny mieszalnika np. bezpośrednio z POM na przekładnię przy wale mieszalnika (jakiś wał czy cóś)
4. jakiego typu stosuje się przekładnię przy mieszalniku (fajnie by było dorwać jakiś schemat)
5. czy występują jakieś inne elementy w układzie napędowym mieszalnika typu sprzęgło skrzynia biegów
6. jak rozwiązuje się zmianę kierunku obrotu mieszalnika i jego prędkości obrotowej
7. gdyby ktoś posiadał lub znalazł na necie rys. wnętrza mieszalnika to byłbym baardzo wdzięczny, bo szukam szukam i znaleźć nie moge

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam.

Tematy połączone /AdekS
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11139


Temat: Dotyczy ładowania zasobnika c.w.u.
Wszystko pięknie - teoria jest o.k.
Tylko najpierw trzeba "wyprostować logikę całego układu" .
Zresztą dużo już zrobiłeś i za to Ci chwała.
Ty wiesz i ja wiem że wiele osób by tego (takiego układu) nie zrobiło.
Wszystko byłoby "cacy" , gdyby nie firma "Buderus" , która to w przykładowych aplikacjach stosuje sprzęgła hydrauliczne.(i ktoś sobie "wziął to do serca")
Tylko że w ich aplikacjach nic nie ma o łączeniu tego typu układów.
Mam piękny układ firmy "Ulrich" w połączeniu z kominkiem i zasobnikiem.
Zainteresowanym mogę podesłać.(schemat)
Nie "dam" go tutaj , bo nie wiem czy mogę (nigdzie na "necie" go nie widziałem i nie chcę naruszyć praw autorskich)
Można z niego wyciągnąć wnioski (takie układy chodzą na przemian) , właśnie z powodu zaworu 3D (który działa jak "zwrotnica")
A tu masz znowu rację - do układów hybrydowych najlepiej dać zasobnik dwu wężownicowy.
Pozdrawiam wszystkich i życzę sukcesów w rozwiązywaniu tego "węzła gordyjskiego".
Bo dopóki nie rozwiążecie "logiki" układu , to nic z tego nie będzie (właśnie z powodu sprzęgła),nie ma innej metody , jak blokowanie "niechcianego przepływu".
Kiedyś na początku napisałem że - przyczyną zakłóceń są błędy w sterowaniu , ale autor tego postu prawie się obraził.
Napisał że jest elektrykiem , a ja miałem na myśli błędy logiczne a nie elektryczne.
Wiem że się narażę wielu osobom , ale poziom wiedzy w tej dziedzinie jest bardzo słaby.
I tym , którzy na tym forum chcą to zmienić powinniśmy dziękować , a nie ich "rugać" za brak precyzji lub przejęzyczenie.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1391575.html